PENGKREDITAN BSH FASA 3 PADA 28 OGOS 2019

Salam alaikum untuk semua sahabat blogger mek ..

Semua sedia maklum dan ramai juga yang tertunggu-tunggu dengan BSH (Bantuan Sara Hidup) yang diberikan oleh kerajaan kita kepada mereka yang layak. Selaku banker, mek rasa tiada salahnya jika mek salurkan info ini kepada korang. Sedikit sebanyak info mengenai Pengkreditan BSH Fasa 3 kepada penerima. So tak adalah korang teragak-agak untuk dapatkan info. Paling mudah tak perlu ke BSN sehingga dua atau tiga kali untuk semak dah masuk ke belum BSH ni.

Cadangan 1 : Semak duit korang melalui MyBSN


Mek percaya mereka yang dah ada akaun BSN akan ada kad ATM. Korang daftar terus MyBSN supaya senang tengok duit dah masuk ke belum. Kalau dah masuk barulah ke ATM untuk buat pengeluaran. Cara-cara untuk daftar MyBSN boleh RUJUK SINI.

Cadangan 2 : Kalau duit korang tak masuk jugak, hubungi hotline LHDN


Call nombor : 1800882747 untuk semak samada duit korang dah 'dilepaskan' atau pun belum. Nak semak status korang layak atau apa-apa soalan mengenai BSH boleh hubungi nombor yang mek berikan tadi. Tak semestinya korang perlu ke cawangan LHDN untuk semak. Hubungi dan buat pengesahan sebelum serbu BSN.

Cadangan 3 : Duit dah masuk tapi kad ATM takada


Ini ambil masa sikit untuk korang buat kad ATM. Tak lama sangat pun. Mungkin dalam 10 hingga 15 minit sahaja. Kemudian boleh cucuk ATM untuk ambil BSH. Kalau korang nampak BSN tengah penuh dengan pelanggan, boleh buat pada hari lain. Jangan risau, BSH korang tetap akan ada tanpa diusik walaupun satu sen.

Tarikh kemasukan BSH Fasa 3: 

28 Ogos 2019 (berperingkat). Bagi lah masa sedikit pada LHDN untuk 'lepaskan' duit korang tu. Dalam tempoh seminggu, InsyaAllah akan dikreditkan sepenuhnya kepada rakyat Malaysia. Jangan risau, kerajaan takkan tarik balik BSH ni. Hanya korang perlu kesabaran sikit.

Akhir kata, jangan gaduh-gaduh, berebut-rebut atau apa-apa lah yang boleh mendatangkan pertelingkahan atau perang mulut ketika mengambil BSH. Diam-diam je, okei? Ada masalah kita bincang sama-sama. BSN sedia membantu anda dalam segala urusan kewangan anda.

Sekian ..

3 comments