SENORITA SHAWN MENDES AND CAMILA CABELLO



Salam alaikum untuk sahabat blogger mek ..

Lagu Senorita ini mek terperasan di youtube tempoh hari. Tapi masa tengok thumbnail tu, tak tekan play pun. Cuma terdetik dalam hati ‘oh lagu baru ni.’ Dibiarkan begitu sahaja, tak search pun lirik lagu senorita atau apa-apa yang berkaitan. Terus melupakan sehinggalah tersalah buka hitz atau hot fm. Mek tak pasti yang mana satu, tapi bila lirik lagu Senorita dimainkan, mek yakin dan pasti ini adalah lagu yang mek tak peduli tempoh hari. So layan lah lirik lagu Senorita sambil drive balik kerja.


Camila Cabello, Senorita

Lirik lagu Senorita :

I love it when you call me señorita
I wish I could pretend I didn't need ya
But every touch is ooh la la la
It's true, la la la
Ooh, I should be running
Ooh, you keep me coming for you

Land in Miami
The air was hot from summer rain
Sweat dripping off me
Before I even knew her name, la la la
It felt like ooh la la la
Yeah no
Sapphire moonlight
We danced for hours in the sand
Tequila sunrise
Her body fit right in my hands, la la la
It felt like ooh la la la, yeah

I love it when you call me señorita
I wish I could pretend I didn't need you
But every touch is ooh la la la
It's true, la la la
Ooh, I should be running

Ooh, you know I love it when you call me señorita
I wish it wasn't so damn hard to leave you
But every touch is ooh la la la
It's true, la la la
Ooh, I should be running
Ooh, you keep me coming for ya

Locked in the hotel
There's just some things that never change
You say we're just friends
But friends don't know the way you taste, la la la
'Cause you know it's been a long time coming
Don't you let me fall
Ooh, when your lips undress me
Hooked on your tongue
Ooh love, your kiss is deadly
Don't stop

I love it when you call me señorita
I wish I could pretend I didn't need you
But every touch is ooh la la la
It's true, la la la
Ooh, I should be running
Ooh, you know I love it when you call me señorita
I wish it wasn't so damn hard to leave ya
But every touch is ooh la la la
It's true, la la la
Ooh, I should be running
Ooh, you keep me coming for you

All along I've been coming for you
And I hope it meant something to you
Call my name, I'll be coming for you
Coming for you, coming for you, coming for you
For you (ooh, she loves it when I come)
For you
Ooh, I should be running
Ooh, you keep me coming for you

Komen mek pada lirik lagu Senorita :

Lagunya agak okei, mek tak tahu melody jenis apa lagu Senorita bawakan cuma yang mek pasti ianya sesuai dan tak begitu menyerabutkan.

Lirik lagu Senorita takada yang kotor pun cuma kalau korang otak kuning fikirannya melayang lah kebahagian-bahagian yang tidak sepatutnya. Lirik lagu Senorita hanya menceritakan yang perempuan ni suka dengan panggilan / layanan lelaki ini. Cuma dia harap kalau cinta tak kesampaian takadalah dia meratapi / hadap sangat dengan lelaki tu. Biasa je kan?

Video klip lirik lagu Senorita, ini adalah kebiasaan pada mereka orang barat namun bukan kita yang beragama islam. Tengok sekadar tengok mungkin okei. Tu pun cukuplah sekali tengoknya. Kalau dua kali takut menjadi dosa pula, takut menimbulkan rasa syahwat atau apa-apa yang boleh mengundang perkara mungkar. Jadi cukuplah layan lagunya sahaja.

Itulah pandangan mek terhadap lirik lagu Senorita. Korang pulak yang dah dengar lirik lagu Senorita, boleh lah letak komen di bawah ni.

Sekian ..

2 comments

  1. Dah jadi ringtone hp akak dh..satu lagi lagu Loki Loki tu..x tau nak cari kat mana..kat 4shared macam xde

    ReplyDelete